Inhoudsopgave 1936

Uit Spelregels voor tafelarbiters
(Doorverwezen vanaf Inhoudsopgave:1936)

INHOUDSOPGAVE

De Regels en Speelmanieren van ieder tijdvak zijn volledig en staan op zichzelf; zij hebben geen betrekking op geschillen, die zich in andere tijdvakken voordoen.

DE STREKKING VAN HET REGLEMENT
OMSCHRIJVINGEN
EERSTE TIJDVAK ~ VOORBEREIDINGEN TOT DEN ROBBER. Regel 1 t/m 7
1. De kaarten
2. Trekken van kaarten
3. Voorrang
4. Voltalligheid van een tafel
5. Vaststelling van het lidmaatschap aan een tafel
6. Keuze en zitplaats der spelers
7. Het verlaten van een bestaande tafel om zich bij een andere tafel te voegen
TWEEDE TIJDVAK ~ HET SCHUDDEN, HET AFNEMEN, HET GEVEN. Regel 8 t/m 14 + Speelmanieren
8. Verzoek om nieuwe kaarten
9. Schudden
10. Afnemen
11. Opnieuw schudden en afnemen der kaarten
12. Geven
13. Een nieuwe gift gedurende het geven
14. Geven voor de beurt of met een verkeerd afgenomen spel kaarten
Speelmanieren
DERDE TIJDVAK ~ HET BIEDEN. Regel 15 t/m 24 + Speelmanieren
15. Het bieden en de duur daarvan
16. Bieden en hooger bieden
17. Doubleeren en redoubleeren
18. Passen
19. Het eindbod en de leider
20. Inlichtingen betreffende gedane biedingen
21. Eischen van een straf gedurende het bieden
22. Onjuiste biedingen
22.1 Niet bedoelde bieding of spreekvergissing
22.2 Een tegenspeler doet een bieding na een onjuiste bieding
22.3 Onvoldoend bod
22.4 Gebruik van een onjuiste benaming bij het doubleeren
22.5 Niet in volgorde bieden
22.6 Zelden voorkomende onjuiste biedingen
23. Kaart opengelegd, gezien of kenbaar gemaakt
24. Nieuwe gift gedurende het tijdvak van het bieden
24.1 Opnemen van de kaarten van een anderen speler. Het spel kaarten blijkt onvoltallig
24.2 Onvolledige hand
Speelmanieren
VIERDE TIJDVAK ~ HET SPELEN. Regel 25 t/m 36 + Speelmanieren
25. Biedingen
25.1 Overzicht van het bieden
25.2 Bieding gedurende het tijdvak van het spelen
26. Het voorspelen en bijspelen
26.1 Het uitkomen en de blinde
26.2 Verder spelen en voorspelen
26.3 Gespeelde kaart
26.4 Terugnemen van een gespeelde kaart
26.5 Niet kunnen spelen, zooals wordt geëischt
26.6 Vóór de beurt voorspelen
26.7 Tegenspelers spelen tegelijk voor
26.8 Te vroeg bijspelen door een tegenspeler
26.9 Te vroeg voorspelen door een tegenspeler
26.10 Spelen voordat de straf is genoemd
27. Het verzaken
27.1 Herstelde verzaking
27.2 Daden, die een verzaking voldongen maken
27.3 Onderzoek naar een mogelijke verzaking
27.4 Voldongen verzaking
27.5 Opteekenen van overgedragen slagen
27.6 Vaststellen van een beweerde verzaking
28. Slagen
28.1 Navraag naar gespeelde kaarten
28.2 Opnemen van slagen
28.3 Inzien van een losgelaten slag
28.4 De verkeerde partij neemt den slag op
28.5 Vestigen van de aandacht van den maat op een slag
29. Niet uitgespeelde spellen
29.1 Opeischen of afstaan van slagen door den leider
29.2 Aanspraak maken op of afstand doen van slagen door een tegenspeler
29.3 Bij vergissing afstaan van slagen
30. Maat van den leider
31. Eischen van een straf onder het spelen
32. Strafkaart van een tegenspeler
33. Nieuwe gift gedurende het tijdvak van het spelen
33.1 Het spel kaarten blijkt onvoltallig
33.2 Een kaart te veel
33.3 Onvolledige hand
Speelmanieren
VIJFDE TIJDVAK ~ HET OPTEEKENEN. Regel 34 t/m 39
34. Op te teekenen punten
35. Punten, welke de manche doen winnen
36. Robberbelooning
37. Uitslag van den robber
38. Verbetering in het opgeteekende
39. Puntentabel voor contract-bridge